top of page
  • Foto van schrijverGLOBU

Copywriter voor geweldige website teksten

Bijgewerkt op: 22 dec. 2021

Het komt je vast bekend voor: je hebt enorm veel tijd gestoken in het schrijven van een goed artikel maar de pageviews blijven achter. Door een copywriter in te huren breng je hier snel en eenvoudig verandering in. Dat komt door de unieke vaardigheden die copywriters van nature hebben. In dit artikel vertellen wij je meer over wat een copywriter precies doet en hoe jij de hulp van copywriters kunt inschakelen.



Een copywriter helpt je aan unieke content

Een copywriter helpt je aan unieke content door verschillende vaardigheden te gebruiken. Het gaat om meer dan alleen een verhaaltje schrijven. Copywriters steken enorm veel tijd in verschillende werkzaamheden. Zo moet er in eerste instantie onderzoek gedaan worden naar het onderwerp. Hierna moet er keyword-research gedaan worden en daarna begint de copywriter met het opmaken van een layout. Als dit gedaan is wordt het artikel geschreven, maar dat schrijven doe je ook niet even snel.


Het is namelijk allereerst belangrijk om rekening te houden met de leesbaarheid van het artikel. Niet alleen voor websitebezoekers, maar ook voor search bots van zoekmachines. Tegelijkertijd zijn er allerlei technische dingen waar de copywriter aandacht aan besteed. Hierdoor ontstaat er aan de voorkant een sterk artikel en aan de achterkant een sterke SEO basis. Je kunt een copywriter dus gerust inhuren als onderdeel van een uitgebreide marketing of SEO strategie.





Wat is de betekenis van copywriter?

Copywriting is in een notendop het schrijven van commerciële teksten die overtuigen. De teksten zijn uiteindelijk bedoeld om klanten te werven. Je kunt dit met een sterk verhaal doen, maar het werkt ook om informatieve artikelen te schrijven zodat de potentiële klant van jouw kennis en kunde wordt overtuigd. Het doel van een copywriter is dat iemand actie onderneemt naar aanleiding van het artikel.


Een copywriter is dus iemand die gespecialiseerd is in het schrijven van deze commerciële teksten. Copywriters verdiepen zich bovendien niet alleen in het schrijfwerk maar ook in jouw doelgroep. Om effectieve teksten te schrijven is het namelijk belangrijk om de doelgroep goed te begrijpen.


De kosten van een copywriter is afhankelijk van hoe de copywriter werkt. In loondienst worden er andere afspraken gemaakt dan wanneer je met een ZZP'er werkt. Huur je een zelfstandige copywriter in, dan mag je uitgaan van gemiddeld €35 tot €85 per uur, afhankelijk van de ervaring van de copywriter. Huur je iemand in via een schrijversbureau dan wordt er doorgaans een offerte opgesteld per project.


Copywriter gezocht? Neem contact op met GLOBU!


Ben jij op zoek naar een copywriter die het schrijfwerk tijdens een project uit handen neemt? Bij GLOBU ben je aan het juiste adres! Afhankelijk van het budget vinden wij een copywriter die een mooi artikel voor je schrijft. Hoe hoger jouw eisen, hoe hoger het tarief. Maar daar komen wij samen vast uit! Neem nu contact met ons op voor meer informatie.

46 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page