top of page
  • Foto van schrijverGLOBU

10 Effectieve copywriting tips van Globu Copywriting Almere

Bijgewerkt op: 14 feb. 2022

Globu Copywriting Almere presenteert 10 effectieve copywriting tips om je online business te verbeteren...


Copywriting Almere

Een getalenteerde copywriter is in staat om boeiende teksten te schrijven die klanten aanspreken en de verkoop stimuleren. Tegenwoordig maken veel bedrijven gebruik van een copywriter voor hun online-inspanningen. Maar hoe kunnen ze waardevolle content creëren die nuttig, overtuigend en krachtig genoeg is om hun bedrijf te transformeren?

1. Houd het kort en simpel

Niemand houdt van een lange tekst. Houd lezers geboeid met content door korte, maar mooie teksten te schrijven. Gebruik korte zinnen, maar zorg ervoor dat je indruk maakt met jouw content. Te veel woorden schrijven doen veel copywriters, maar door sneller ter zake te komen, is de kans groter dat je lezers gegrepen en vermaakt worden en blijven.

2. Alinea's opsplitsen

Overmatige content is over het algemeen vervelend voor de meeste lezers. Probeer je alinea's onder de 150 woorden te houden om je tekst leesbaar te houden. Deel je alinea's op zodat je lezers precies kunnen vinden wat ze zoeken. Je tekst is makkelijker te lezen als je alinea's in hapklare brokken splitst.

3. Houd de lezer in gedachten

In de digitale wereld van vandaag is het gemakkelijk om je te concentreren op SEO bij het schrijven voor je online bedrijf. Je wordt afgeleid door trefwoorden, linkbuilding en ankerteksten, terwijl je eigenlijk zou moeten streven naar het schrijven van content die ook leuk is voor de lezer. Wij van Globu copywriting Almere denken eraan om keyword stuffing te vermijden, niemand wil namelijk een geforceerd SEO-spam artikel lezen. Maak je content nuttig voor de lezer, zodat ze weer naar je site terugkeren.

4. Gebruik emotie

Creëer de wow factor voor je lezers. Emoties verkopen en het wordt tijd dat je dit in jouw content opneemt. Dit geldt met name voor reclame-, marketing- en verkoopdoeleinden. Copywriters schrijven met emotie om mensen te overtuigen om bij ze te kopen, dit werkt erg vaak.

5. Denk aan je toon

Houd bij het schrijven van teksten voor jouw online bedrijf rekening met de markt. Wie leest jouw blog? Wat voor soort publiek bezoekt jouw website of houdt van jouw sociale media pagina's? Als je eenmaal weet wie de doelgroep is, definieer je de juiste toon om in je content te gebruiken. Het kan formeel, informeel, gemoedelijk of speels zijn. Zet de toon, zodat jouw content resoneert met je lezers.

6. Blijf op de hoogte

Zorg ervoor dat jouw online bedrijf actueel is door trendy onderwerpen te schrijven. Dit zal niet alleen je lezers verleiden en aantrekken, maar het zal tegelijkertijd je SEO verbeteren wanneer Google ziet dat jij op de hoogte bent van de laatste SEO-trends.

Schrijf over thema's die vandaag plaatsvinden, in plaats van gisteren. Op deze manier weten je lezers dat jij een bedrijf bent dat relevant is en op de hoogte is van het laatste nieuws in de branche waarover je schrijft.


7. Subheadings toevoegen

Zoals eerder vermeld, is het van cruciaal belang dat je jouw content zichtbaar en leesbaar houdt. Splits je zinnen en alinea's op met tussenkopjes. Deze zullen automatisch de aandacht op de lezers vestigen en hen in staat stellen om jouw content gemakkelijk van de ene subkop naar de volgende te scannen. Bonustip? Zorg ervoor dat de subkoppen pakkend genoeg zijn om de aandacht van de lezers te trekken!

8. Spelling, grammatica en interpunctie controleren



Vermijd schaamte door je content te proofreaden. Als schrijver moet je ervoor zorgen dat je content vrij is van spel-, grammatica- of interpunctiefouten, omdat dit lezers onmiddellijk ontmoedigt om je content te lezen. Uitstekend schrijven zal vertrouwen en loyaliteit opbouwen bij de lezers.


9. Wees origineel

Maak indruk op jouw lezers door een origineel exemplaar te schrijven. Jouw unieke content zal niet alleen je potentiële klanten enthousiasmeren, maar het zal ook de aandacht trekken van zoekmachines. Duik in je creatieve kern en schrijf iets waar je concurrenten nooit aan zouden denken. Stel jezelf de vraag: "Wat ontbreekt er?" en probeer een content te schrijven die niemand eerder heeft gelezen.

10. Gebruik een actieve stem

Er zijn bepaalde manieren waarop schrijvers hun lezers echt kunnen aantrekken en dat is door de actieve stem in hun content te gebruiken. Dit is uiterst belangrijk bij zakelijke content, omdat het klanten helpt om sneller en gemakkelijker te lezen.

De actieve stem heeft ook de neiging om direct ter zake te komen en een krachtigere indruk te maken op de lezer.

Welke andere tips voor Globu Copywriting Almere zou je aanbevelen voor een online bedrijf? Laat het ons weten.

118 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page